اکتیو شبکه

خدمات شبکه

خدمات شبکه به مجموعه خدماتی گفته می شود که  قبل از راه اندازی و نصب یک  شبکه و پس از نصب آن ارائه می شود. شبکه ها پس از راه اندازی نیاز به مراقبت و نگهداری دارند و درمواردی ممکن است نیاز به تعمیر شبکه باشد. تیم پشتیبان شبکه وظیفه دارند این خدمات را ارائه دهد.

وظایف پشتیبان شبکه

  • نظارت بر کارکرد تجهیزات شبکه
  • بررسی و نظارت بر ارتباطات
  • ارائه گزارش منظم از نحوه عملکرد شبکه
  • پیش بینی نیازهای احتمالی شبکه در آینده و بروزرسانی
  • امنیت شبکه و حفظ محرمانگی اطلاعات

ضرورت بکارگیری خدمات شبکه چیست؟

مهم ترین دلایل بکارگیری شبکه های کامپیوتری میتوان به امنیت و پایداری بالا به نسبت ابزار های قدیمی، برخورداری از حجم بالا، مناسب بودن هرینه انتقال دانست. همه ای خدمات که به وسیله شبکه کامپیوتری انجام میگیرد. یا میتوان این خدمات را میان دو کامپیوتر در خانه و یا اینکه تعدادی کامپیوتر در یک شرکت بزرگ تجاری بکار برد.

انواع خدمات شبکه

خدمات شبکه به دو بخش پسیو و اکتیو تقسم می شود که در ادامه با خدمات اکتیو شبکه آشنا خواهیم شد.

شما می توانید با پسیو شبکه در افرا ارتباط آشنا شوید.

خدمات اکتیو شبکه

به مجموعه فعالیت‌هایی که روی تجهیزات و دستگاه‌های سخت افزاری همانند روتر، سوئیچ، سرور و … انجام می‌شود تا یک شبکه کامل و بدون نقص از نظر سخت افزاری و نرم افزاری داشته باشیم، خدمات اکتیو در شبکه گفته می‌شود.

انواع خدمات اکتیو شبکه

  1. مجازی سازی سرور
  2. نصب انواع سیستم عامل
  3. راه اندازی سیستم بکاپ
  4. مدیریت پهنای باند اینترنت
  5. نصب و راه اندازی دامین
  6. پیکربندی سخت افزار ها
  7. راه اندازی سرویس های شبکه

پیکربندی و پیاده سازی شبکه

پیاده سازی شبکه را میتوان باتوجه به نیاز سازمان به دو صورت کابلی و وایرلس انجام داد.

شبکه های کابلی

شبکه‌های کابلی از کابل‌های صوت و داده به منظور اتصال فیزیکی کامپیوترها و سرورها استفاده می‌کنندو نصب و راه اندازی صحیح آنها بسیار حائز اهمیت است، در غیر اینصورت شبکه کارایی لازم را نخواهد داشت.

شبکه های وایرلس

این نوع شبکه بندی بیشتر برای شبکه‌های محلی LAN و شبکه‌های گسترده WAN قابل استفاده است. شبکه وایرلس در حالتی که سیستم‌های شبکه در فواصل دوری از هم قرار دارند گزینه بهتر و مقرون به صرفه‌تری است.

مزایا:

  • نصب راحت
  • ارزان قیمت
  • دارای سیگنال قوی
  • قابل اطمینان

 

خدمات مجازی سازی شبکه و سرور

مجازی سازی شبکه روشی است برای ترکیب منابع موجود در یک شبکه با هدف تلفیق چندین شبکه فیزیکی، تقسیم شبکه به چند بخش یا ایجاد شبکه ای نرم افزاری بین ماشین های مجازی.با استفاده از خدمات مجازی سازی شبکه میتوان فایل ها، تصاویر، برنامه ها و پوشه ها را به صورت متمرکز از یک سایت فیزیکی مدیریت کرد.رسانه های ذخیره سازی را میتوان به راحتی اضافه کرد یا مجدداً آنها را واگذار کرد. فضای ذخیره سازی را می توان بین سرورها به اشتراک گذاشت و یا آنها را دوباره تخصیص داد.

 

پشتیبانی فنی شبکه

پشتیبانی فنی شبکه موقعیتی است که توسط یک شرکت برای نظارت و نگهداری سیستم های سخت افزاری و نرم افزاری کامپیوتر موجود استفاده می شود. مهارت های افرادی که پشتیبانی فنی شبکه یک شرکت را ارائه می دهند، برای شرکت به عنوان دارایی در نظر گرفته می شود، زیرا به حل مسائل فنی مربوط به حساب های مشتری یا زیرساخت نرم افزاری شرکت کمک می کند. پشتیبانی فنی همچنین با تشخیص و عیب یابی مشکلات رایج ادغام نرم افزار کامپیوتر از شبکه، پشتیبانی را ارائه می کند.

 

شرکت افرا ارتباط

شرکت افرا ارتباط در طی بـیـش از یک دهـه با بکارگیری دانش نوین و کادر مجرب در پشتیبانی شبکه و همچنین با دریافت مجوز های رسمی از قبیل سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور ، شورای عالی انفورماتیک توانستـه است گامـی بلند در جهت توسـعه صنعـت آی تی ، خدمات شبکه ، دوربین مدار بسته و امنیت در سطح کشور بردارد.

ویژگی‌های افرا ارتباط

تیم حرفه‌ای و متخصص همراه شما

مشکلات کندی شبکه ، قطع شدن مداوم سرویس ها و سرور ها ، هزینه سنگین تراشیدن برای کارفرما و … از جمله مواردی هستند که شرکت ها با آن درگیر هستند و علت آن عدم استفاده از متخصص شبکه با تجربه می باشد.

سابقه بالا در امر پشتیبانی و نگهداری شبکه

زمانی که ما فایروال اینترنت شرکت را مدیریت می کنیم، کارمندان با وجود محدودیت و کنترل اینترنت دیگر مشغول کارهای شخصی خودشان نخواهند شد زیرا سیستم روتر ما علاوه بر ایجاد محدودیت گزارش دقیق از رفتار پرسنل به کارفرما ارائه می دهد.

تنوع خدمات

زمانی که ما برای شما سرور شِیر فایل راه اندازی می کنیم و مدیریت دسترسی و طبقه بندی بخش ها داخل آن اجرا می شود در واقع دسترسی همه کاربران به اطلاعات شرکت را تسهیل می کنیم و روزانه صدها دقیقه از زمان کارمندان جهت پیدا کردن فایل ها تلف نمی شود.

امنیت بالا

وقتی مسائل امنیتی شبکه شما با همین فایروال دقیق کنترل شده باشد دیگر سرویس های شبکه از کار نمی افتد.

تجهیزات کامل جهت نصب و تعمیر انواع سیستم و سرور

زمانی که سرور توزیع هوشمندانه ایمیل ، سرور تلفن ویپ و ارتباط رایگان بین شعب شرکت ، سرور اتوماسیون و CRM با سرعت بالا همراه با بکاپ های مطمئن برای شما راه اندازی می کنیم، بسته به ابعاد شرکت بین 3 تا 15 نفر کاهش نیروی انسانی را در بر خواهد داشت.

پشتیبانی شبکه و خدمات کامپیوتر فوق تخصصی

شما زمانی که کار ای تی را به یک شرکت واگذار می کنید بهتر است کل مسائل را به آن ها بسپارید و بابت کارهای شبکه و سرور وقتتان گرفته نشود و دیگر دغدغه ای نسبت به آن نداشته باشید،ما با استفاده از کارشناسان متخصص و با تجربه این خواسته شما را برآورده می‌کنیم.

ویژگی های دیگر افرا ارتباط

  • عیب یابی و تعمیر انواع سرور و سیستم های اداری
  • عضو سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور و شورای عالی انفورماتیک
  • مشاوره رایگان خدمات شبکه و کامپیوتر

 

روند پشتیبانی شبکه چگونه خواهد بود؟

درخواست پشتیبانی به محض تماس شما با شرکت جهت اعلام مشکل (از طریق تماس تلفنی یا تیکت) فورا  ثبت و به کارشناس پشتیبانی ارجاع داده می‌شود تا از طریق ریموت مشکل حل گردد، درصورتی که نیاز به مراجعه حضوری باشد در لیست مراجعات تیم پشتیبانی حضوری قرار خواهد گرفت. همچنین اگر شرکت شما در لیست شرکت های خدمات پشتیبانی تحت قرارداد ما هم باشند به غیر از موارد ذکر شده از خدمات دیگری هم برخوردار خواهند بود.

خدمات پشتیبانی شرکت های تحت قرارداد افرا ارتباط
  • اختصاص دادن یک کارشناس ثابت و بدون تغییر برای مجموعه شما
  • تعیین کارشناس جایگزین در جریان امور، زمانی که کارشناس اختصاصی مرخصی یا در دسترس نباشد.
  • استقرار نیروی مقیم درصورت نیاز کارفرما
  • مراجعه فوری خارج از نوبت بندی و عدم قرار گیری در صف کاری
  • مراجعه حضوری حتی درصورت عدم نیاز شما ، جهت انجام چک لیست (بررسی بکاپ ها ، آنتی ویروس ها ، به روز رسانی سیستم ها و سرور ها و …)
  • ایجاد فضای ابری اختصاصی مشتریان جهت امنیت بکاپ ها و جلوگیری از باج افزارها
  • ایجاد مستند سازی زیر ساخت شبکه و شمای سرور ها
  • ایجاد مستند سازی تجهیزات انفورماتیک
  • ایجاد اکانت اختصاصی جهت ثبت پسورد ها ، اطلاعات و …
  • ایجاد اکانت اختصاصی ثبت مشکلات در سیستم تیکتینگ با پشتیبانی 24 ساعته
  • ایجاد اکانت اختصاصی پشتیبانی جهت ثبت مراجعات و آمار گیری
  • ارائه گزارش دقیق مشکلات و رخداد ها در پایان هر ماه

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *