PBX یا سانترال چیست؟
مرکز تلفن از یک دستگاه سانترال به عنوان هسته اصلی استفاده میکند. تمامی خطوط داخلی مجموعه، از این دستگاه خارج شده و در اختیار کارمندان و بخشهای مختلف قرار میگیرند. بنابراین میتوان گفت که سانترال، یک شبکه ارتباطی یکپارچهرا در اختیار شرکتها، ادارات و سازمانها قرار میدهد.
کاربرد سانترال چیست ؟
به طور کل می توان گفت کاربرد اصلی سانترال و تلفن سانترال در مدیریت خطوط تلفن است اما این تنها کاربرد آن نیست. در ادامه به بررسی بخشی از مزایای سانترال می پردازیم:
- امکان ارتباط داخلی رایگان و سریع
- ارتباط سریع و راحت مشتریان با اپراتورها
- امکان ضبط و پیگیری کلیه تماس های دریافتی
- منشی تلفنی
- کم شدن هزینه خطوط مخابرات
- قابلیت انتظار چندین نفر پشت هرخط
- کنترل و نظارت بهتر بر خطوط
انواع دستگاه سانترال
به طور کلی دستگاه های سانترال پاناسونیک را می توان به دو دسته ی کم ظرفیت و پر ظرفیت تقسیم کرد. دو دسته ای که به شرکت های بزرگ و کوچک اجازه ی انتخاب بهتر سانترال متناسب با ظرفیت و بودجه شان را می دهد.
سانترال کم ظرفیت
سانترال کم ظرفیت معمولا برای شرکت های کوچک جوابگو هست.سری کم ظرفیت سانترال ها حداکثر می توانند 8 خط شهری را پشتیبانی کنند. این مدل، می تواند 24 قسمت داخلی را به هم مرتبط سازد و این ارتباط با دستگاه فکس برقرار خواهد شد. مزایا
دستگاه سانترال TES824 پاناسونیک
این دستگاه سانترال پاناسونیک جزء پر فروش ترین مراکز سانترال پاناسونیک می باشد که پیش فرض 3 خط شهری و 8 خط داخلی را پشتیبانی می کند و قابل ارتقاء تا 8 خط شهری و 24 خط داخلی می باشد.
- کیفیت صدای عالی
- از نظر سخت افزاری دستگاهی بسیار قدرتمند می باشد
- امکان نصب کارت کالر آی دی بر روی دستگاه
- دارای کارت توسعه تا تعداد 8 خط شهری و 24 خط داخلی
- استفاده از تلفن های آنالوگ پاناسونیک با ویژگی های کاربردی
- امکان نصب باتری مستقیم به سانترال بدون بکار گیری UPS
- دارای قابلیت اپراتور گویا
شما می توانید دستگاه سانترال پاناسونیک TES824 را در شرکت افرا ارتباط ملاحظه کنید.
دستگاه سانترال تحت شبکه KX-HTS32 پاناسونیک
سانترال تحت شبکه KX-HTS32 جدیدترین تکنولوژی در سیستم سانترال می باشد که دارای ظرفیت کم و قیمتی بسیار مناسب است.
این دستگاه سانترال برای دفاتر کوچک و دفاتری که چندین شعبه دارند یک مرکز بسیار عالی خواهد بود.
مزایای سانترال پاناسونیک HTS32
- مناسب جهت کسب و کارهای کوچک که می خواهند نهایت انعطاف و آپدیت بودن را تجربه نمایند.
- دارای پشتیبانی از ۲۴ خط داخلی SIP ، ۸ خط داخلی آنالوگ و حداکثر ۲۴ خط خروجی
- دارای قابلیت افزایش تعداد خطوط داخلی های آنالوگ به ۲۴ با ویژگی HT82470
- دارای ظرفیت اولیه ۴ خط شهری آنالوگ ، ۶ کانال سیپ ترانک (SIP TRUNK) و حداکثر ۸ خط ورودی
- دارای تلفن گویا (DISA) و همچنین صندوق صوتی (VM)
- برخورداری از ویژگی اتصال دورفون
- امکان بهره برداری از تلفن های تصویری به عنوان داخلی (ویدیو کنفرانس)
- دارای ویژگی استفاده از تلفن های هوشمند به صورت داخلی
- امکان برقراری با دوربین های IP و همچنین آیفون های تصویری IP
- دارای روتر داخلی مجهز به WIFI
شما می توانید دستگاه سانترال پاناسونیک KX-HTS32 را در افرا ارتباط ملاحظه کنید.
سانترال پر ظرفیت
دسته ی دوم سانترال پر ظرفیت است که در شرکت های بزرگ و ادارات دولتی پر کاربرد است. در سری پرظرفیت سانترال های تحت شبکه و دیجیتال، می توان از کارت های افزایشی بسیار زیادی به منظور افزایش تعداد خطوط شهری و خطوط داخلی استفاده کرد. در ضمن با این کارت ها می توانید موبایل خودتان را هم جزئی از شبکه داخلی قرار دهید که کارتان را آسان تر می کند. مزایا
قابلیتهای تلفن سانترال
- کلیدهای قابل برنامهریزی برای دسترسی سریع به داخلیها یا خطوط شهری مجموعه
- امکانات ویژه از قبیل انتقال و هولد تماس
- امکان اتصال هدست
- بلندگوی دو طرفه و باکیفیت برای مکالمه بدون دخالت دست
- نصب و راهاندازی آسان
- امکان برقراری کنفرانس
قابلیت های سیستم های سانترال
- یکی از مهمترین قابلیتهایی که به سیستم سانترال اضافه شدهاست توانایی مدیریت دقیق بر خطوط داخلی و شهری بدون کنترل فعالیت توسط نیروی انسانی میباشد.
- در این سیستم برقراری ارتباط بین خطوط داخلی بسیار سادهتر از گذشته انجام میشود.
- برای برقراری ارتباط بین خطوط شهری توسط هریک از گروهها محدودیت زمانی اعمال شده است.
- ارتباط با تلفنهای گویا توسط سیستمهای سانترال بسیار ساده و راحت انجام میگیرد.
- همچنین به این سیستمها قابلیت ارتقاء امکانات با به کارگیری کارتها اضافه شده است.
- در سیستمهای سانترال هزینه برقراری ارتباط تا حدود بسیاری کاهش یافته که این نکته بسیار حائز اهمیت میباشد.
مزایای سیستم سانترال
- برترین مزیت به کارگیری سیستمهای سانترال افزایش اعتبار سازمانهای اداری در بین رقبا میباشد.
- سیستمهای سانترال با کاهش نیروی کار در دفاتر اداری به صرفه جویی در هزینه پرداختی به کارکنان کمک میکند.
- این سیستم قابلیت برقراری ارتباط و دسترسی شبانه روزی به سازمانهای اداری را افزایش میدهد.
- یکی دیگر از مزایای این دستگاه ایجاد امکان برقراری ارتباط از راه دور میباشد.
- با به کارگیری این سیستم در محیطهای کسب و کار برقراری ارتباط با مشتریان سادهتر انجام میشود و جذب مشتری با درصد بالاتری انجام می شود.
- هزینه راهاندازی خطوط پشتیبان در شرکتها و سازمانهای اداری به میزان چشمگیری کاهش می ابد.