خدمات ویپ یا سرویسهای صدا روی پروتکل اینترنت که اصطلاحاً با نام VoIP شناخته میشود؛ فناوری جدیدی است که به صورت ویژه این روزها مورد توجه و استقبال قرار گرفته است. خدمات VoIP به شما امکان میدهد به جای یک خط تلفن معمولی (یا آنالوگ)، از طریق اتصال به اینترنت، تماس صوتی برقرار کنید. کم کم با استقبال بینظیری که از ویپ صورت گرفته، باید در سازمانها و کسب و کارها با تلفنهای سنتی خداحافظی کرد.
خدمات ویپ شامل چه مواردی میشود؟
با خدمات ویپ ارائه شده توسط مجموعه فنی و مهندسی افرا ارتباط از تمام ویژگیهای استاندارد مورد نظرتان برای یک تماس مانند انتقال تماس، انتظار مکالمه، صندوق صوتی، نمایش شناسه تماس گیرنده و موارد دیگر برخوردار میشوید. به طور کلی خدمات مجموعه شامل موارد زیر میگردد:
ارائه مشاوره برای راهاندازی خدمات ویپ
بررسی پیشنیازهای سخت افزاری و نرمافزاری هر کسب و کار و ارائه دهندگان خدمات برای راهاندازی ویپ، یکی از خدمات مهمی است که توسط مجموعه ما ارائه میشود. با این مشاوره کسب و کارها به راحتی میتوانند هزینهها و زیرساختهای خود را برای برخورداری از این خدمات بسنجند.

نصب و راهاندازی Voip
کلیه خدمات مربوط به اجرا و راه اندازی ویپ که توسط مجموعه فنی و مهندسی افرا ارتباط انجام میشود که شامل موارد زیر میگردد:
- نصب و راهاندازی ویپ برای کلیه بخشهای داخلی کسب و کار شما
- اجرای خدمات ویپ برای ارتباط شعب مختلف
- راهاندازی مرکز تماس یا Call Center برای تقسیم کلیه تماسها بین اپراتورهای متعدد به شکل کاملاً حرفهای و برگزاری نظرسنجیهای مختلف.
توسعه سختافزاری و نرمافزاری
سیستم سنتی تماس تلفنی را در نظر بگیرید اگر قصد داشته باشید این سیستم را توسعه دهید دردسرهای خاص خود از جمله سیم کشی و مواردی از این دست را دارد. خدمات ویپ به راحتی قابل توسعه بوده و امکانات گستردهتری از برقراری تنها تماس صوتی را برای شما را فراهم میآرود.
امکان توسعه سخت افزاری و نرم افزاری اینگونه خدمات و ارتقاء آن در راستای نیازهای شما نیز پیشبینی شده تا در استفاده از این خدمات دچار محدودیت و مشکل نشوید.
پشتیبانی و خدمات جانبی
رفع ایرادات و اختلالها، پاسخگویی به سوالات پیش آمده و ارائه خدمات VoIP به شکل گستردهتر از تماس تلفنی از جمله برگزاری جلسات آنلاین، تماس های ویدیویی، به اشتراک گذاری صفحه نمایش، کنفرانسها و … از خدمات شرکت محسوب میشود.
چه کسانی به این خدمات نیاز دارند؟
در هر تجارت و کسب و کاری مدرن شدن و همراه شدن با جریان تکنولوژی یکی از ملزومات مهم پیشرفت است. در این میان راههای ارتباط مدرنتر، به شما درارتباط موثرتر و فروش بیشتر کمک میکند. گرچه ایمیل یک راه ارتباطی مورد استفاده در اغلب سایتها و کسب و کارهاست؛ اما بسته به نوع صنعت و خدمات، بعضی اوقات مشتریان ممکن است بیشتر ارتباط فوری از طریق تماس صوتی را ترجیح دهند. به همین دلیل است که بسیاری از مشاغل شماره تلفن را در لیست راههای ارتباطی خود ارائه میدهند.
بیش از یک راه برای برقراری ارتباط با مشاغل شما میتواند پشتیبانی مشتری را بهبود بخشد و منجر به فروش بیشتر شود. اینکه آیا شما برای فروش محصولات یا یک وب سایت شغلی برای فروش خدمات، یک فروشگاه آنلاین راه اندازی میکنید، یک سرویس تلفنی تجاری مبتنی بر خدمات ویپ میتواند بدون هزینههای بالا به شما در رشد تجارت کمک کند.
بازدیدکنندگان وب سایت شما به راحتی میتوانند با شما تماس بگیرند تا درخواستی را ارائه دهند، از سؤال پیش فروش بپرسند یا حتی درخواست پشتیبانی کنند. به طور خلاصه، خدمات VoIP به شما این امکان را میدهد تا تماس های خود را بهتر مدیریت کرده و پیگیری کنید، اطلاعات مشتری را جمع آوری کرده و روابط قویتری با مشتریان داشته باشید.
به طور کلی اغلب کسب و کارها به ویپ نیاز دارند:
- شرکتها و کسب و کارهای کوچک برای صرفه جویی در هزینه
- فروشگاههای اینترنتی و وبسایتها برای ارتباط موثر با مخاطبان و مشتریان
- شرکتها و کسب و کارهای بزرگ برای ارتباط بهتر بین بخشهای مختلف درون سازمانی و ارتباط موثر با مشتریان

چرا افرا ارتباط ؟
مشتری مداری، پاسخگویی، رفع مشکلات و ایرادات و پشتیبانی همیشگی، امکان توسعه در اسرع وقت، برخورداری از کارشناسان زبده و آموزش دیده، قیمت مناسب و ارائه اموزشهای جامع و کاربردی از جمله دلایلی است که اغلب مشتریان در نظرات خود بعد از راهاندازی ویپ به آن اذعان دارند.
مزایای ویپ
صرفهجویی در هزینههای جاری
خدمات ویپ به دلیل گستردگی و مبتنی بودن بر وب بسیاری از هزینهها و دردسرهای مربوط به تلفنهای سنتی را ندارد و این نکته یک مزیت بزرگ به شمار میرود.
- خدماتی که با ویپ به آن دسترسی پیدا میکنید در شکل سنتی وجود ندارد و برخی از آنها تنها با پرداخت هزینه اضافی ممکن میشود.
- نیاز به کابل کشی که برای تلفن سنتی وجود دارد که این نیاز برای ویپ از طریق شبکه و اینترنت رفع شده است. به همین دلیل علاوه بر زیبایی فضای کار، باعث صرفهجویی در هزینهها نیز میگردد.
- برای شعب مختلف نیاز به تهیه شمارههای متعدد با هزینههای زیاد و هنگفت نیست.
تماس بدون محدودیت:
از آنجا که تماسهای VoIP از طریق اینترنت برقرار میشود و نه از طریق خط تلفن معمولی، از هر نقطه جهان می توانید تماس بگیرید و از هر دستگاهی که به اینترنت متصل است، هدایت شوید. به عبارت دیگر، تلفنی که شما برای برقراری و دریافت تماس تلفنی از آن استفاده میکنید، لازم نیست در یک مکان فیزیکی باشد که به یک خط تلفن خاص متصل باشد. این امر، کار از راه دور و برقراری و دریافت تماس از طریق شماره دفتر به دستگاهی در خارج از دفتر کار را آسان میکند.
بالا رفتن کیفیت تماس و ارتقاء راههای ارتباطی:
اگر جز آن دسته از کسب و کارها هستید که کیفیت تماس بین بخشهای مختلف و مشتریان برای شما دارای اهمیت ویژه است، خدمات VoIP به دلیل اینکه آنالوگ نیست، بسیاری از ضعفهای سیستمهای سنتی را ندارد و به شما در ارتباط موثر باکیفیت کمک میکند.
افزایش مکالمات به صورت همزمان و بدون افت کیفیت هم از مزیت این خدمات به شمار میرود که برای مراکز فروش و سازمانها و ارائه دهندگان خدمات که در ارتباط مستقیم با مردم هستند یک امتیاز ویژه است.
در نهایت اینکه جابجایی از سیستم سنتی تلفن به ویپ یکی از ساده ترین، بهصرفهترین و کارآمدترین کارهایی است که بسیاری از مشتریان معترفاند در کسب و کار خود انجام دادهاند.
شماره تماس جهت مشاوره و درخواست خدمات ویپ :
021-66847238
09123467448